onsdag 14 mars 2012

Hökarängen Here We Come.

Jag satt på Hemma Hos Seymus med Frank när telefonen ringde. Vi hade nästan ätit färdigt, återstod bara att sanera Frank, byta blöja och sedan gå. Jag hade skickat Mikaela ett sms och berättat hur mycket Frank uppskattade den vegetariska buffén, så när jag såg hennes namn på mobilens display trodde jag det var därför hon ringde - att hon var glad över Franks aptit eller undrade något om maten.

Och glad var hon, men av andra anledningar. Lägenheten var vår. Den vi tittat på igår. Den vi hamnat tvåa på. Ettan på prispallen lämnade walk over, ångrade sig. Så såvida inget otippat händer har vi från och med första april en trea i Hökarängen.

Det var knappt så jag kunde tro det, men jag firade ändå med ett helt gäng kvalitetsskivor på Stadsmissionen och Emmaus. Därefter mötte vi upp med John. Vi gick till Johan & Nyström, och jag fortsatte firandet med en kopp Shakiso.

Ikväll ska jag unna mig en folköl till falukorven.

8 kommentarer:

thisismycat sa...

Grattis!!

Niklas sa...

Tack!

Martin sa...

Stort grattis! Vad kul. Var det Seymus på Varvsgatan eller finns det fler? Vi borde ses någon dag.

Niklas sa...

Tack tack! Det var den på Varvsgatan ja. Tror det är den enda. Mycket trevligt ställe.

Jag tänkte nästan ringa dig när jag var i krokarna igår, men jag tänkte att du förmodligen jobbade. Ses borde vi absolut. När funkar det för dig? Själv är jag, åtminstone från och med mitten av nästa vecka, flexibel.

Martin sa...

Jag försöker jobba hemifrån en dag i veckan så då skulle ju lunch funka fint om du har lust/möjlighet att komma in till Hornstull. Hör av mig när jag vet vilken dag. Annars kan helg säkert funka också om barnen vill leka.

Niklas sa...

Frank är inte så van vid att leka med andra barn än, men jag är helt för att försöka. Han är blyg och ovan men väldigt nyfiken. Vi kommer gärna förbi Hornstull någon lördag eller söndag. Nästa helg kanske? Just den här helgen är det fullt upp med jobb och besök...

Johansson sa...

Va kul! Grattis grattis!

Niklas sa...

Tack ska du ha!