tisdag 20 mars 2012

Dagens skiva #20.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Docenterna - På Lyckliga Gatan


Förutom då att jag naturligtvis hört den där låten där de sjunger om solglasögon, samt någon medryckande bit på en gammal Sonic-skiva från 2002, är det här mitt första möte med Docenterna. Och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Nog hörs det att jag kommer tycka om åtminstone ett par av låtarna efter några fler lyssningar. Det saknas inte starka melodier, och texterna är charmigt Olle Ljungström-sjaviga. Habil svensk pop, varken mer eller mindre. Inget jag var i skriande behov av, men inte ett köp jag ångrar heller.

(Här tar vi en paus i serien "Dagens skiva". Jag har besök i ett par dagar, och kommer att ha fullt upp med annat än skivlyssnande. På återseende!)

4 kommentarer:

Johansson sa...

Hade du inte köpt på dig några Rufus Wainwrightskivor? Jag väntar med spänning på ett omdöme!

Niklas sa...

Köpt, men har inte kommit ännu.

Martin sa...

Det där är ju, som många skivor med Docenterna, en tämligen ojämn affär men programera spelaren på till exempel 4, 6, 8 och 12 så har du en fantastisk EP.

Niklas sa...

Bra idé! Ska ge låtarna några chanser, antingen på lunchrasten eller på vägen hem från jobbet. Du har mail föresten!