tisdag 27 mars 2012

Dagens skiva #24.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: John Cale - Slow Dazzle

Man kunde tro att jag skulle vara bortskrämd från John Cale efter den tråkiga konsertupplevelsen i höstas, men så är inte fallet. Och om så vore hade jag helt klart blivit tillbakalockad av den fina konserten i Malmö, som jag nu sett på SVT Play. Min uppfattning om "Slow Dazzle" är, så här efter en enda lyssning, att den påminner om de övriga av Cales soloskivor på så sätt att det finns ett par jättebra låtar (de mer storslagna, ödemättande) och en del mindre bra låtar (de där han vill rocka). Och här finns ju också hans cover på Elvis Presleys "Heartbreak Hotel", och den är tyvärr precis lika avskyvärd på skiva som den var på konserten i höstas.

Trots att jag fokuserat mycket på det negativa är det en bra skiva.

Inga kommentarer: