fredag 30 mars 2012

Dagens skiva #27.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: The Legends - Up Against The Legends

Det är lätt för mig att recensera "Up Against The Legends". Det är en skiva jag redan lyssnat mycket på. Jag har haft den på hårddisken och jag har hört enskilda låtar på olika samlingsskivor, men det är först nu (nåja, bytte till mig den mot en öl på krogen för några månader sedan) jag faktiskt har skivan. Det är jag glad för, för det är briljant, upplyftande popmusik. Inte en död sekund, brusiga, burkiga potentiella popklubbdanshits från början till slut. Bitterljuva melodier, falsksång, distade gitarrer. Den här skivan har allt man kan önska sig. Någon jämförde dem någon gång med Comet Gain, och det är inte en helt dum jämförelse. Om Comet Gain hade gjort en hel skiva full med låtar av samma kaliber som "You Can Hide Your Love Forever" hade den låtit som "Up Against The Legends".

2 kommentarer:

Martin sa...

Men usch den där ölen var ju alldeles för dyr jämfört med vad skivan kostade. Får hitta något mer åt dig.

Niklas sa...

Asch då, det behövs verkligen inte! Tian som det diffar på kan vi väl kalla för "administrationsavgift"?