torsdag 1 mars 2012

Bloggtips.

En dag ska jag göra en mer utförlig lista över bloggar jag finner läsvärda, men den dagen är inte idag. Jag nöjer mig med att tipsa om musikbloggen "Aquarium Drunkard" , som känns som en mer ambitiös och mer fokuserad systerblogg till min egen. Eller, egentligen: bloggens skribenter har musiksmak som påminner extremt mycket om min. Senaste veckan har de skrivit om både Bill Callahans tolkning av "So Long, Marianne" och Nina Simones magiska version av Bee Gees redan utmärkta "To Love Somebody". Och därmed gjort mina planerade texter om samma ämnen fullständigt överflödiga.

3 kommentarer:

thisismycat sa...

Bra och gärna spretiga musikbloggar välkomnas. Jag gillar http://therisingstorm.net/ även om jag läser den alldeles för sällan. Har den inte i rss-flödet och då blir det liksom inte av. Dessutom väldigt långa texter, vilket man som modern, otålig människa aldrig orkar med. FAST MAN BORDE.

Filip sa...

Tack för tipset! Verkar väldigt lovande. Tar och bokmärker den på direkten!

Niklas sa...

thisismycat: The Rising Storm har jag nog hamnat på ett par gånger, men aldrig riktigt läst.

Är inte problemet med de där långa texterna framförallt att man ska läsa dem på dator, med allt som distraherar i bakgrunden, snarare än att de faktiskt är långa?

Filip: Den bör vara right up your alley!