söndag 4 mars 2012

God helg.

Helgen har varit fin, och det har varit välkommet. Hade barnfri dag igår, och unnade mig, mina principer till trots, en tripp till Stockholms centralare delar för lite konsumtion. Det blev skivor och böcker på second hand, kläder på rea och pizza på Vapiano, med min bror som sällskap. Solen sken, staden var vacker, fötterna var efter ett par timmars flanerande ömma.

Idag har inte varit lika barnfri, men jag åkte ändå in till Södermalm med Frank och barnvagn, promenerade några timmar med Anna, köpte bröd på Urban Deli, åkte hem.

Det här är också helgen då jag läst ut "Den Allvarsamma Leken" för andra gången. Den var kortare än jag mindes den, och andra halvan betydligt bättre (framförallt mer fokuserad) än första. Nu är jag sugen på mer Hjalmar Söderberg. "Historietter" är det enda jag har kvar att läsa av honom, och den står lyckligtvis i bokhyllan. Men först ser jag till att följa upp med Gun-Britt Sundströms remix av "Den Allvarsamma Leken"; "För Lydia". Så här en femtedel in i boken är den väldigt svår att lägga från sig, och därför ska jag nu avsluta helgen nerbäddad i soffan med nämnda bok. Adjö.

Inga kommentarer: