torsdag 29 mars 2012

Dagens skiva #26.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Kim Weston - Greatest Hits & Rare Classics

Överrepresenterat i min soulsamling: artister vars efternamn börjar på bokstaven "W".
Överrepresenterat i min soulsamling: samlingsskivor.
Här kommer ännu en.

Det är svårt att bedöma en samlingsskiva efter bara ett par lyssningar. Vad ska man säga? Stark röst? Check. Bra låtar? Check. Det är några jag hört otaliga gånger i andra artisters versioner, en del som är helt nytt för mig. En del är duetter med Marvin Gaye, en del är Kim Weston solo. Precis som med andra best of-skivor är det lite för mastigt för att jag ska orka ta mig igenom hela skivan i en sittning särskilt många gånger. Det är mer som en fin råvara att fördela över ett antal välsmakande playlists och blandskivor.

Inga kommentarer: