måndag 5 mars 2012

Dagens skiva #5.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.


 Idag: Markus Krunegård - Lev Som En Gris Dö Som En Hund

När jag hittar en hyfsat aktuell, hyfsat omskriven skiva för en tjuga, då slutar det oftast med att jag köper den, även om mitt intresse för albumartisten inte är det största. Markus Krunegård låter ganska exakt som jag misstänkte att han skulle låta (jag har, tro det eller ej, aldrig hört så mycket som ett spår från hans solokarriär) - lite 80-tal på ett inte helt övertygande vis. Och det är så mycket sex, sprit och droger i texterna att det blir ofrivilligt komiskt. Lite indie-JVVF, sådär. Inget för mig. Dock gillar jag "Dystra Utsikter" som är försvenskning av "Long Beach", Laakso-låten som fick mig att fastna för bandet för snart nio år sedan.

Inga kommentarer: