fredag 9 mars 2012

Dagens skiva #9.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Lo-Fi-Fnk - Boylife

Det här projektet med att skriva om en skiva om dagen är ganska vanskligt. Eftersom jag oftast inte hinner lyssna på skivan mer än en gång, och då ganska halvhjärtat, medan jag gör annat och med avbrott för barnskrik, blir omdömet sällan särskilt mycket mer än "ganska bra" eller "ganska dåligt". Och det är ju lite trist.

Lo-Fi-Fnk spelar dansant electropop. Det visste jag sedan tidigare, och det är ungefär så mycket jag också lyckades uppfatta under min genomlyssning av "Boylife". Och det är säkert en bra skiva, för aldrig under genomlyssningen tänkte jag att det lät illa eller ens ointressant. Men eftersom dansant electropop inte är en genre jag är i ett skriande behov av just nu (det finns, milt uttryck, inte så många anledningar att dansa den här veckan) dröjer det nog bra länge innan jag lyssnar på "Boylife" igen. It's not you, it's me.

Inga kommentarer: