söndag 8 april 2012

Min påskafton.

Jag var i Hökarängen, i nya lägenheten, ensam. Jag renoverade skafferiet. Först målartvätt, sen fuktig trasa, och sist vit färg. Jag tog pauser. Åt smörgåsar, åt banan, drack en folköl. Men inga ägg. Fortsatte måla och lyssnade på skivor i iPoden. Efter att halva skafferiet var färdigt för den här gången (det lär behövas ett lager färg till för att det ska se bra ut) kallade jag det en dag och gick ut i vardagsrummet. Det är helt tomt, sånär som på en bäddad madrass och en gammal laptop. Jag kröp ner på madrassen och tittade på "Seven", som jag inte sett tidigare. Rätt bra. Oroade mig lite för att kombinationen otäck film + mörk och tom lägenhet kanske inte var den bästa, men jag tog mig igenom filmen utan problem. Efteråt tände jag ett ljus och låg och läste en stund i lågans sken, innan jag somnade. Jag sov skönt, en sömn obruten av barnskrik. På morgonen målade jag färdigt de sista hyllplanen i skafferiet innan jag tog bussen tillbaka till Högdalen.

Inga kommentarer: