tisdag 24 april 2012

Dagens skiva #48.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: The House Of Love - The House Of Love


Jag undrar vad jag hade tyckt om detta om jag köpt skivan i gymnasiet istället för för några månader sedan. I gymnasiet hade den förmodligen rullat oavbrutet i cd-spelaren, spelats av på kassett, låtarna hade brutits loss och monterats på både ett och två och tio blandband, och jag hade kunnat dem utantill. Nu tycker jag det låter bra, men inte anmärkningsvärt bra. Som Echo & The Bunnymen, samma allvar, men med lite mer lättillgängliga melodier. En sån där skiva som kommer spelas någon gång var femte månad ungefär, förmodligen inte mer, kanske mindre.

3 kommentarer:

Martin sa...

tror att du gjort en väldigt adekvat analys där. Länge sedan jag lyssnade på House of Love men en gång i tiden snurrade de ofta, ofta. Nu ska jag leta reda på "Someone's got to love you" på Spotify.

Jorgo sa...

Jävligt bra skiva.

Niklas sa...

Är ju väldigt förtjust i en del av låtarna på den här skivans uppföljare, så det är ju möjligt att även den här skivan växer. Det är bara inte, just nu, den sortens musik jag är särskilt sugen på att lyssna på.