tisdag 3 april 2012

Dagens skiva #31.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: VA - Son Of Fading Yellow, Volume 3


En bonuscd-r som följde med den senaste volymen av barockpop-samlingen Fading Yellow jag köpte. Jag trodde att den här samlingen innehöll låtar som inte riktigt höll måttet för att få vara med på de "riktiga" Fading Yellow-skivorna, men där trodde jag verkligen helt fel. Och här finns ju massor av godbitar. Trader Hornes "Here Comes The Rain" som Ladybug Transistor spelat in en lysande cover på. West, med "Sad About The Times", en låt som utan problem hade platsat på The Clienteles "God Save The Clientele". Nu har jag bara nämnt två låtar, men hela skivan är fylld med mer eller mindre fantastisk pop någonstans mellan barock och folk. En mycket trevlig överraskning.


1 kommentar:

Çağrı Aksoy sa...

hello, I've found some info about volume 1 and 2 but,
can you give me full tracklist of volume 3 ? And are there any more volumes? thanks...