fredag 20 april 2012

Dagens skiva #44.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Rosie Thomas - Only With Laughter Can You Win


Jag har varit lite avigt inställd till Rosie Thomas. Ändå är det här den tredje skivan med henne jag köpt - ni vet hur det kan vara... På grund av nämnda avighet har "Only With Laughter Can You Win" legat och väntat i en byrålåda ända sedan i höstas, men när jag hörde hennes fina inhopp på Damien Jurados "Ghost Of David" häromdan blev jag försiktigt nyfiken och plockade fram den till sist. Och visst, en del av de egenskaper jag haft svårt för tidigare finns även här. Det är lite för gulligt ibland. Lite för mycket "sorgliga sånger skräddarsydda för uppbrottsscener i amerikanska ungdomsscener". Samtidigt kan jag inte bortse från att låtarna är mycket starkare än på de skivor jag tidigare hört av henne. Riktigt behagliga rentav. Som Lucinda Williams med saft istället för whisky. Rart.

2 kommentarer:

Johansson sa...

Rufus Wainwright på Berns 1/12! Du och jag - en date?..:)

Niklas sa...

Låter trevligt! Vad kostar det?