tisdag 10 april 2012

Dagens skiva #38.

Varje dag, så länge högen med olyssnade skivor finns kvar, lägger jag in en ny cd i iTunes och lyssnar igenom den.

Idag: Roxy Music - Country Life

Och se, bara sådär, så blev bloggen barnförbjuden. Roxy Musics tidiga omslag är ju ett kapitel i sig, men det är inte dem vi ska diskutera nu, utan musiken. Och Roxy Music är väl en grupp jag inte riktigt hittat in i ännu. Jag förstår vad folk ser i dem, på ett rent teoretiskt plan, men, bortsett från "More Than This", som jag ständigt kopplar till den underbart romantiska karaokescenen i "Lost In Translation", har jag ingen emotionell koppling till dem. Kanske blir det ändring på det i och med "Country Life"? Jag vet inte. För tidigt att sia om. Men så här några lyssningar in verkar det lovande. Det finns åtminstone några spår här jag ser fram emot att lyssna på igen. Och igen.

Inga kommentarer: