måndag 11 februari 2013

Montanamania.


Det är inte ofta reklambilagorna i DN är något för mig (allra värst är väl "Nya Välfärden", som blir extra vidrig för att avsändaren så uppenbart vill nedmontera allt vad välfärd heter) men söndagens bilaga från Länna Möbler blev jag faktiskt sittande med en stund, drömmande. Ja, för jag har förmodligen inte råd med så mycket som en reservskruv till någon av deras bokhyllor. Men inspireras kan man ju, för det är fina möbler de säljer. Allra mest sugen blev jag på hyllsystemet Montana. Den skulle kunna konkurrera ut IKEAs Expedit som förvaringslösning för mina skivor, om det inte vore så förbannat dyrt då, förstås. Men man kanske kan bygga något liknande själv?

2 kommentarer:

thisismycat sa...

Jag har själv varit ute efter något liknande, då jag velat ha en låg hylla som kan husera både vinylskivor och böcker. Det blev Expedit längs en hel vägg till slut - men såna här hyllor eller "reoler" som danskarna kallar dem är ganska vanliga på andra sidan sundet.
Idag hittade jag detta; inte för att jag vet hur man skulle få dem till Sverige, men helt klart mycket billigare än Montana.
http://www.traevarer.dk/Kubikreol-MDF-19-cm-dyb.45.aspx

Niklas sa...

Det där såg inte alls dumt ut. Man får väl hyra en liten buss och åka över. :)