fredag 22 februari 2013

En låt #24.

Bill Fay - Be Not So Fearful

För människor som får kräksmak i munnen varje gång något känns för religiöst kan den här låten möjligen uppfattas som just för religiös. Var inte rädd, du är inte ensam, någon vakar över dig. Låter som en psalm. För den med en aning mer avslappnad inställning till andras tro är det en otroligt rörande, trösterik sång. Den här låten sammanfattar egentligen allt som är så fantastiskt med Bill Fay. Det stora. Det lilla. Den enkla anspråkslösa rösten och det storslagna och bombastiska arrangemanget. Fantastiskt vackert.

4 kommentarer:

Paul Ramone sa...

Fantastiskt fint. jag är ofta svag för poplåtar som låter lite psalmlika så för mig var det inget problem... :)

Niklas sa...

Kul att du gillar! Det här är min mest spelade låt sedan jag köpte skivan i somras. Vet inte vad det säger om mitt liv sedan i somras...

thisismycat sa...

Jag hade inte hört låten innan, men nåt kändes bekant. Lyssna på Kjellvanders "Oregon Coast". Det är ingen stöld, men visst påminner de liiiite om varandra?

Niklas sa...

Nu lyssnade jag till sist, och absolut, det finns likheter. Men det är väl främst att han inleder med "Be not so..." ett antal gånger som är likt.