söndag 8 augusti 2010

#91. This past week #2.

vecka 31 i Facebook-statusar! Riv ur och spara!

Har ätit pasta och druckit öl med pappa och Tobias Sörensen. Natt på tunnelbanan. På väg hem. En tjej, mellan 25 - 30, sjunger och dansar med sin egen spegelbild i tunnelbanefönstret. "Jag är inte galen! Jag ska bli en stjärna! Wiiiiiiih!" skriker hon. Väl i Högdalen rusar hon gallskrikandes mot t-banans utgång. Jag älskar Stockholm.
16 hours ago
--
http://www.crombie.co.uk/p/Category_Men_Coats/4629.htm

Om någon vill ge mig en tidig julklapp eller bara vara väldigt väldigt snäll i största allmänhet - hala fram kontokortet och skaffa mig den här.
Yesterday at 2:57pm

Manic Street Preachers "Generation Terrorists": inte lika bra idag som när jag köpte den i mitten av nittiotalet.
Yesterday at 1:46pm
--
Snackar poesi med skattmasen.
Friday at 11:50pm

Blev bjuden på pizzalunch av den ständigt lika generöse Andreas Widding idag. Trevligt, men matkoman sitter fortfarande i, så här ett par timmar senare.
Friday at 8:34pm

Världspressen om Robyn: "Popmusikens Salander!" Kan vi inte sluta Salandra folk till höger och vänster, snälla?
Friday at 4:34pm
--
Ätit grissida på Urban Deli och brylépudding med min bättre hälft. Nu är man mätt och trött och lyssnar på New Order. Avrundar nog kvällen med andra delen av "Sherlock".
Thursday at 8:31pm
--
En kopp kaffe på det här kanske? Sen första episoden av hypande serien "Sherlock".
August 4 at 8:19pm

Har en fix idé om att äta Entrecote bearnaise på Cassi på Narvavägen. Har hört att den ska vara överskattad, men vill så gärna prova. Ett projekt för nästa semestervecka kanske?
August 4 at 3:26pm
--
Nattens drömmar: lurades iväg på vad som verkade vara en reunion med Bona folkhögskola, men i själva verket visade sig vara någon form av storstädning vid en vägkant i Täby någonstans. Jag fick också en utskällning för att jag åt kött, och straffades genom att få cigaretter fimpade mot armen. "Jag hatar er och allt ni står för!" skrek jag.
August 3 at 4:55pm
--
Insåg precis att jag har en väska över axeln på ungefär varenda foto som någonsin tagits på mig. Okej, jag överdriver lite, men bara lite.
August 2 at 11:16pm

Mad Men S04E02, ett klart lyft jämfört med säsongsöppningen, som ju med facit i hand kändes lite halvtamt. Nu jäklar är man tillbaka i gammal god (och mörk) form!
August 2 at 10:07pm

Mad Men ikväll kanske? Läsa artikel om Julian Assange kanske? (Julian Assange är för övrigt ett väldigt, jag vet inte, estetiskt tilltalande namn, inte sant? Som huvudkaraktären i en dramatisk spionberättelse. Vilket han ju på sätt och vis också är.)
August 2 at 7:09pm

Dumt av mig att lämna paraplyet hemma när det regnar småspik ute.
August 2 at 12:37pm

Inga kommentarer: