lördag 28 augusti 2010

#112. Dagens roligaste.



För några månader sedan köpte jag Joakim Pirinens "Kvarteret Kolossen" av Daniel, en vän i bloggosfären. När den kom bläddrade jag lite förstrött i den och ställde sedan in den i bokhyllan. Inte för att den verkade ointressant på något sätt, jag hade bara inte tid att läsa den då. I bokhyllan har den sedan stått, tills idag. För nu meddelade Daniel att han dessutom skickat med Action Bikers skiva "Hesperian Puisto" i paketet. Inte kunde jag väl ha missat det? Den måste ha fallit ur paketet när jag öppnade det? Jag minns, trots att det var många månader sedan, att jag, min vana trogen, öppnade paketet redan på vägen hem från postutlämningsstället och slängde omslagspapperet i en papperskorg...

Nu tog jag ut boken ur hyllan, och mycket riktigt. Mellan pärmen och första sidan låg en Action Biker-skiva och en handskriven lapp. Hade jag sett det då hade jag självklart tackat. Nu får jag tacka i efterhand istället.

Tack Daniel!

1 kommentar:

thisismycat sa...

Ha! Jag tänkte väl! Jag blev orolig att jag själv slarvat bort den. Men så bra då, löste sig allt. Varsågod!