måndag 30 augusti 2010

#114. This past week #5.

Vecka 33 i Facebook-statusar! Riv ur och spara!

Jag har hudfärgade strumpor på mig. Det ser lagom fräscht ut. Som om jag hade två väldiga klumpar som växt ut på benen, utan tår.
15 hours ago

Jaha. Om inget händer innan kvällen eller inatt ser det ut som om det blir vanlig arbetsdag imorgon igen.
17 hours ago

http://www.youtube.com/watch?v=A1q994Mh92w

"I trapped a spider underneath a glass
I kept it for a week to see how long he'd last
He stared right back of me
He thought that he could win
We played the waiting game
He thought that I give in"

Black Box Recorder - England Made Me - en av de svartaste texterna jag har hört.
Yesterday at 1:56am
--
Fredagskväll med Mikaela efter en omtumlande dag. Sett en usel film och lyssnat på nya skivor. Just nu Rufus Wainwright - Poses. För övrigt känns det som om väntan börjar bli lång, och ganska utmattande...
Friday at 11:39pm

Okej, jag börjar låta som en skiva som hakat upp sig kanske, men vad fan är det här för artikel? http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7685723.ab
Skäms Aftonbladet!
Friday at 5:07pm

Såg just Sverigedemokraternas reklamfilm. Vill nu gärna ha tips på öde öar det går att bosätta sig på, gärna så långt från a) Sverige och b) resten av mänskligheten, som möjligt.
Friday at 4:53pm

Fredrik Strage är briljant:
http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/2996

Friday at 9:30am
--
People ain't no good.
August 26 at 10:58pm

Idag ska jag hämta ut min parkas (om tid finnes och Posten varit flitig).
August 26 at 4:12pm
--
Underhållande om kvinnokarln Julian Assange:

http://m.gawker.com/5620888/the-sexual-demigod-wikileaks-founder-worshipped-by-christian-women


På tal om detta; någon har ramlat in på min blogg genom att googla "Julian Assange + flickvän".
August 25 at 1:59pm

Har ätit stark, stark thaimat, och fått ett glädjande besked på telefonen: mina glasögon är färdiga att hämta ut!
August 25 at 1:50pm

Udda situation på tvärbanan: Det kliar på örat. Jag kliar på örat. Det slutar klia. Det börjar klia på örat igen. Jag kliar. Kvinnan i sätet brevid mig börjar också klia på mitt öra. "Du har en myra på örat" förklarar hon.
Aha.
August 25 at 12:14pm
--
Då: Svininfluensa är jättefarligt! Stor brist på vaccin! Vaccinera dig medan tid är!
Nu: Vaccinet kan ha gett dig narkolepsi! Farligt farligt! Ställ nån till svars!
August 24 at 4:39pm

Har simmat en halvtimme på lunchrasten, därefter ätit. Känner mig faktiskt lite piggare och - vågar jag skriva det? - gladare än innan. Det här får vi göra om tycker jag!
August 24 at 12:37pm

Ca 15 miljoner vill Metropolis Comics ha för "Detective Comics #27", serietidningen med Batmans första framträdande. Jag har självklart kontaktat min bank och lagt mitt första bud.
August 24 at 10:21am

Höststorm. Jag gillar't. Och idag är min kavaj färdig för hämtning på kemtvätten. Clothe yourself for the wind.
August 24 at 7:17am
--
Vad kostar mest; en Toblerone eller en taxiresa?
August 23 at 7:42pm

Den här natten blev det inte mycket sömn inte. (Insert random "Vänj dig!"-kommenterar här) Sov, drömde att jag jobbade, vaknade, somnade om, drömde att jag jobbade, vaknade, somnade om.
August 23 at 8:55am

2 kommentarer:

Johansson sa...

Man måste väl till och med som sosse erkänna att Mona är ett rejält stolpskott och snarare gör att sossarna tappar röster än vinner röster.

Niklas sa...

Måste man? Det tror jag inte. Men så är jag ju inte sosse heller.

Tappar röster snarare än vinner? Ja, så är det ju. Men beror det på något fel hon gör eller på hur hon framställs/ts?