tisdag 30 april 2013

Solid Home Life - Solid Home Life.

Det här med att knyta viss musik till specifika årstider. Det börjar bli ett problem för mig. Jag gör det tvångsmässigt, hela tiden. Och sen knyter jag banden mellan musiken och säsongen så hårt att jag omöjligtvis kan lyssna när det är säsong för något annat. Solid Home Life låter sommar. Varmt, släpigt, rart, som en dammig blomma vid grusvägens kant, en dallrande het sommardag. Solid Home Life låter indie, så som indie lät förr. Hallonsaft, filtar i gräset, Emmabodafestivalen (som Emmabodafestivalen var förr). Det är lo-fi och twee i en charmerande kombo, lunkande, avslappnat, på gränsen till sömnigt. Ibland för tempot och instrumenten mina tankar till gamla bossa-skivor, men det kanske bara är jag... Hur som helst en väldigt trevlig skiva som får mig att tråna än mer efter varmare vindar och grönare trädkronor. Inte en chans att jag spelar den i november.

2 kommentarer:

Paul Ramone sa...

Är det inte just i november man ska spela såna skivor? Då när man behöver längtan efter värmen som mest. Så brukar jag tänka i alla fall.

Niklas sa...

Jag tycker det är med musik ungefär som med kläder - jag går inte i badbyxor och t-shirt i november. :)