lördag 13 april 2013

Skivorna och jag.

De senaste två månaderna har jag minskat mitt skivköpande med säkert 95 % jämfört med tidigare månader. Jag har helt slutat köpa cd, och skurit ner rejält på internethetsköpandet även när det gäller vinyler. När jag kunnat fynda har jag fyndat, i övrigt har jag legat lågt. Den här månaden blir enda kommande skivköpet - om inget drastiskt skulle hända, typ att någon skänker mig en Triss-lott med miljonvinst, eller någon skivbutik konkar och slumpar bort hela sortimentet - Håkan Hellströms kommande. Det känns både sorgligt och helt okej, på samma gång. Det finns mängder av skivor jag vill ha, som alltid. Men jag har tänt av. Det där olustiga suget, febern, är borta. Jag kan vänta. Jag kan finna ett lugn i att lyssna på de skivor jag redan har och finna nya ingångar och bottnar i dem. Härligt!

Här nedan ett urval av den gångna månadens skivköp. Det har blivit mycket komplettering, i form av skivor jag redan har på cd, men nu skaffat mig på vinyl. Men också lite annat smått och gott.









Inga kommentarer: