måndag 22 april 2013

Hey hey, my maj.

Maj närmar sig, och det är en månad med potential.

ASS släpper ny skiva första maj, detta vackra datum. "[4]", som skivan ska heta, ligger högst upp på priolistan just nu.

Neil Halstead spelar live på Södra Teatern. Jag såg honom live på Hultsfredsfestivalen för säkert tio år sedan, men vill gärna se honom igen, särskilt med tanke på hur fantastisk senaste skivan är.

Shugo Tokumaru spelar också på Södra Teatern. Mer tveksamt om jag kommer se honom. Han är jättebra, men min relation till hans musik är inte jättestark, och min budget är begränsad. Det sista argumentet är för övrigt anledningen till att jag förmodligen väljer bort både Bonnie 'Prince' Billy och Daniel Johnston som också kommer till Södran i maj

Sen spelar ju Woods på Debaser också. Vore onekligen kul att se. Men Debaser är inte världens roligaste konsertlokal, så vi får se hur det blir med den saken.

Allra mest ser jag egentligen fram emot varmare väder och solsken. Finns ju ingen garanti för det, förvisso, men hoppas kan man ju.

3 kommentarer:

Filip sa...

Har biljett till Daniel Johnston och funderar på att köpa till Woods. Den första vill man ju mest bara uppleva, och då struntar jag ärligt talat i om det är dåligt, bara känslan av att vistas i samma rum kommer nog vara speciellt. Woods vill man ju se för att de är...bra, typ.

Väldigt bra skrivet om Håkan-skivan och hela debatten kring den.

Niklas sa...

Ja, det är inte alls omöjligt att det blir Woods för mig också. Daniel Johnston hade jag lätt sett om jag hade mer pengar. Nu måste jag prioritera, och då prioriterar jag bort honom. Tyvärr. Men vi kanske springer på varann på Woods då!

Och tack för berömmet. Saknar din blogg föresten, är det inte dags att börja skriva igen? :)

Filip sa...

Ja, jag lovar att komma fram och hälsa om jag känner igen dig i vimlet!

Den där bloggen är väldigt ynklig nuförtiden, ja. Har absolut planer på att sparka igång den så smått igen, men måste bara hitta vilja, lust och ork...