lördag 20 april 2013

Record Store Day.

För något år sedan hade jag kunnat skriva att everyday is record store day för mig, men det är inte riktigt sant längre. Idag var jag däremot på både Pet Sounds och Bengans, inte för att köpa skivor, utan för att i första hand se Mattias Alkberg spela akustiskt, och i andra hand sondera terrängen inför löningen på torsdag. Naturligtvis kom jag ändå hem med en skiva i släptåg, dock utan att ha supportat någon av skivbutikerna jag besökte. Hittade Svend Asmussen och Jan Johanssons "Jazz På Ungerska" för två tjugor på Stadsmissionen. Eftersom jag älskar både "Jazz På Svenska" och "Jazz På Ryska" var det svårt att stå emot. Det blev kaffe och en bulle på café efteråt. Nu har jag tio kronor att leva på tills på torsdag. Men det var det värt.



Inga kommentarer: