tisdag 3 januari 2012

#291. 2012.

Det här ska bli året då jag slutar äta mig och konsumera mig ur mina svackor.
Det här ska bli året då jag försöker att ha en livsstil som påverkar miljön i så liten utsträckning som möjligt.
Det här ska bli året då jag lämnar in mina favoritplagg och -skor för översyn hos skrädderi och skomakare istället för att kassera och köpa nytt.
Det här ska bli året då jag faktiskt lyssnar på de skivor jag köper istället för att tvångsmässigt köpa nya hela tiden.
Det här ska bli året då jag börjar engagera mig politiskt på riktigt, istället för att som nu bara sitta och svära över vinklade artiklar i Aftonbladet och DN.
Det här ska bli året då jag i så stor omfattning som är möjligt börjar cykla och promenera dit jag ska.
Det här ska bli året då jag försöker leva som jag lär.
Det här ska bli året då jag provar på att ha skägg.
Det här ska bli året då jag klär mig i Fair Isle-väst, som Paul McCartney på 70-talet.

2 kommentarer:

Gumse sa...

Du är bäst! Har beställt mönstret nu.

Den här, fast i lite varmare färgskala tror jag skulle passa dig:

http://www.flickr.com/photos/23016456@N02/4474053613

Niklas sa...

Tack!

Den där var jättefin, men det vet du redan att jag tycker. :)