lördag 29 maj 2010

#43. "Kurt Cobain gillade det ju..."

Det här var lite roligt.
För ett tag sedan gjorde Extra Allt mig uppmärksamJan Gradvalls fäbless för att droppa Kurt Cobains namn i var och varannan text. Om Kurt Cobain gillade ett obskyrt gammalt popband var det liksom alltid värt att informera om. Det gör på inga sätt Gradvall till en sämre skribent; han hör fortfarande till de mest pålitliga vi har här i Sverige, åtminstone i mina ögon. Men nu har han gjort det igen, i recensionen av Teenage Fanclubs senaste.

Jag finner det ganska gulligt.

2 kommentarer:

thisismycat sa...

Ha! Den spelningen som Gradvall nänmer var en dsc-profil på (inte jag alltså), samtidigt som hans fru var där - fast de var vid det tillfället ovetande om varandra. De berättade den historien för mig när jag träffade dem, jag tyckte det var lite gulligt.

Niklas sa...

Låter som en JL-anekdot, har jag fel?