onsdag 26 maj 2010

#40. Vuxenpoäng?

Ikväll spelar (eller spelade) Built To Spill och Dinosaur Jr på Tyrol här i Stockholm. Jag tänker inte kommentera valet av lokal mer än så här: jag minns en fullständigt urspårad firmafest med en gammal arbetsgivare. Den hölls på Tyrol. Aldrig hade jag väl tänkt mig stället som en skådeplats för skramliga lo-fi-urladdningar. Men visst, det kan säkert funka. I wouldn't know. Jag var hos tandläkaren istället. Hade föredragit lo-fi.

(Och på tal om det; Will Oldham spelar på amerikanska ambassaden ikväll. Dit är jag tyvärr inte bjuden.)

2 kommentarer:

Johansson sa...

Apropå inget alls; det är en fin rad fyror och femmor du har på sistone på Filmtipset..:). Själv orkar jag knappt kolla på film i och med plugget. det enda jag orkar med är 20minuterssitcom och Lost.

LOST!! OMG!! WTF!!½§§
Bästa slutet nånsin!

Niklas sa...

Ja, jag lydde ju ditt råd och såg "All About Eve". Jättebra film. Törs man gissa att Allen gillar den?

Den här veckan har det varit sämre på filmfronten. Riktigt späckat schema.

Nu kollar jag ju inte på Lost, men har inte kunnat låta bli att läsa en del om finalen. Lämnade den inte en hel del frågor obesvarade?