onsdag 5 maj 2010

#16. Belle And Sebastian till Popaganda.

Japp, Belle And Sebastian kommer till sommarens Popaganda-festival. Stort. De är ett av de där gamla favoritbanden jag aldrig haft ynnesten att få se. Och med gamla favoritband menar jag väldigt gamla. Banden jag upptäckte i mitt musiklyssnandes vagga, som därefter utgjort någon slags rot från vilken resten av min musiksmak vuxit upp. Gjorde jag en lista över vilka av de banden jag sett och vilka jag har kvar att se skulle den se ut så här:

The Smiths/Morrissey, Red House Painters, Kent, Radiohead, Bright Eyes, Belle And Sebastian, The Smashing Pumpkins, The Zombies, The Bear Quartet.

Det vore onekligen roligt att få stryka över även Stuart Murdoch och co. Roligt, men ogörbart. Åtminstone i sommar. Popaganda går nämligen av stapeln samma helg som min son är beräknad att komma till världen. Och det är ju inte som om det råder någon tvekan om vad som är störst och viktigast.

3 kommentarer:

Filip sa...

Stort att ha sett Zombies. Var var det? Shepherd's Bush?

Niklas sa...

Nej, det var faktiskt på Debaser Medis, förra våren. Tyvärr var det ingen höjdare. Skrev några rader om det på min förra blogg: http://sandinniklaseyes.blogspot.com/2009/03/musik-zombies-live-pa-debaser-medis.html

Valdemar sa...

Aj. Vad synd. Jag kommer förmodligen åka upp och se dem. Minns att jag lånade några B&S-skivor av dig när vi pluggade på Bona och det var nog efter det som jag verkligen fastnade för dem.