fredag 1 mars 2013

Saker som retar mig.

Nu blir det lite gnäll. De senaste dagarna har jag gått och retat mig på följande:

1. Att det just nu är omöjligt att hitta snygga kläder. Jag är sugen på en ny kavaj inför våren. För några veckor sedan fanns kavajen men inte pengarna, nu finns pengarna men inte kavajen. Då har jag ändå letat runt i otaliga butiker i ett av Stockholms mest modemedvetna och klädbutikstäta kvarter. Allt jag hittar är svart, glansigt, omönstrat, stentrist.

2. Att jag, trots att jag släpar med mig min tunga kamera i väskan varje dag, inte lyckats knäppa så mycket som en enda bild, vare sig bra eller dålig, de senaste veckorna. Jag tänker mig att jag ska strössla min blogg med snygga bilder av mitt spännande liv och de fascinerande kulturpersonligheter jag frotterar mig med, men det blir liksom inget av det, det finns ett inbyggt motstånd mot att plocka upp kameran och fota. Ibland önskar jag verkligen att min telefon hade en vettigare kamerafunktion. Den är lite mindre otymplig, lättare att ha till hands, men bilderna jag tar med den blir utan undantag fullständigt värdelösa.

3 kommentarer:

Emma sa...

Utrota spärren och knäpp mer bilder, 1 av 25 blir bra! Gör bara gör.

Finns det inte lite butiker runt Nytorget? Båda secondhand och nytt. Minns inte vad den heter men.. Där är iaf en som verkar riktigt schysst om du är ute efter "fräääscht". (Jag har dock aldrig råd).

Niklas sa...

Jag jobbar på det. Måste ge mig ut på lite fotoexpeditioner, blir ju inte så inspirerad av miljöerna runt hemmet och jobbet.

Jo, det finns väl dels runt Nytorget, och så finns ju Judiths också, där har jag inte varit på länge. Egentligen är nog second hand mest aktuellt, vårens mode verkar jättetråkigt.

Niklas sa...

Och dyrt.