lördag 2 mars 2013

A Heavy Feather - You're The Lotion On Darkness Hands As It Punches Light In The Face.


Oj, vilken titel. Den är ju inte jättesubtil om man säger så. Lite löjlig, skulle jag kunna vara fräck och säga. Tur att skivan är jättebra då, för det är den. Jag tycker överlag väldigt bra om David Sandström, och det här är nog det bästa han gjort sedan "Om Det Inte Händer Något Innan Imorgon Så Kommer Jag". För att det är ett kliv i en ny riktning. För att det är väldigt bra låtar och ett spännande sound. Till försiktigt sprakande elektronik sjunger han starkt men lite ödesmättat avmätt, lite som David Bowie i hans allra bästa stunder. Faktum är att även soundet ibland för mina tankar till just David Bowies "Low", och eftersom det är en av mina favoritskivor är det naturligtvis ett gott betyg. Då och då ramas allt in av plötsliga utbrott av techno. Och som vanligt när det gäller David Sandström finns massor att upptäcka även utanför själva musiken. Texterna och titlarna är fulla av referenser. Jag blir nyfiken och vill veta mer. Jag gillar sånt.

Inga kommentarer: