lördag 16 mars 2013

Ett dygn av kontraster.

Igår efter jobbet åkte jag till min bror i Gröndal. Jag hade med mig en påse vinylskivor, lite bröd, några öl. Min syster var där också, och under kvällens gång anslöt John, Oscar och Elin. Det var vad vi brukar kalla för "vinylkväll", men som egentligen mest är en förklädd hemmafest. Vi äter gott, dricker gott, lyssnar på vinylskivor och pratar. Mycket trevligt. Den här kvällen åt vi halloumiburgare med aioli och sallad, och musiken vi spelade var en salig blandning: Curtis Mayfield & The Staple Singers, Love, Yello, Bo Hansson, Totta Näslund, Reeperbahn, Alice B, Tape & Bill Wells, och annat som jag inte minns på grund av alkohol.

Det var fredagen. Denna lördag har bjudit på en gnällig unge, en bajsblöja i lekparken, en förstörd talrik på café, en förstörd dator (Mikaelas MacBook föll i golvet och skärmen sprack) och den återställande sömn jag hoppats få på eftermiddagen avbröts av grannarnas förbannade borrande. Man kan ha det bättre här i livet. Å andra sidan kan man förstås ha det rätt mycket sämre också.

Inga kommentarer: