söndag 20 april 2014

Veckans musik, vecka 16.


Tänk, jag hade nästan glömt bort vilken perfekt söndagskvällsskiva Lloyd Coles "Plastic Wood" är. Han får gärna gör fler electronica/ambient-skivor. I övrigt en vecka utan så mycket att orda om. Svårt att se något direkt tema, det har mest blivit genomlyssningar av skivor jag nyligen digitaliserat, mest bara för att jag saknat att kunna lyssna på dem medan de varit "borta".

Någon annan jag saknar är Sasha Bell. När ska det komma något nytt från henne egentligen? Finns en Kickstarter-sida i hennes namn där hon ber om hjälp att finansiera en ny skiva, men den pengarna var insamlade för snart ett år sedan, men inte ett knyst om skivan än så länge. Får fortsätta lyssna på Finishing Schools "Destination Girl" ett tag till då. Har inte lyssnat tillräckligt på den sedan jag köpte den för ett par år sedan.

Inga kommentarer: