söndag 16 mars 2014

Veckans musik, vecka 11.

Finns egentligen inte mycket att säga om det jag lyssnat på senaste veckan. Det ska till rejält långsökta tankegångar för att hitta några röda trådar utöver det redan uttjatade "våren är på väg och jag vill ha powerpop och stråkar..." Dock måste jag slänga in en kommentar om Leslies-skivan, som är betydligt bättre än jag tyckte när jag köpte den för typ fem år sedan. Då: totalt menlös gitarrindie. Nu: ett klart fungerande substitut för Eggstone, i väntan på att Eggstone-skivorna ska ta sig upp ur källardammet och in i hårddisken. Vissa låtar är rent av smått beroendeframkallande. Och svengelskt uttal har jag inget problem med längre. Jag kan rent av tycka det har ett egenvärde.

2 kommentarer:

Gumse sa...

Har jag berättat att en i Eggstone hyrde min lägga i andra hand 93-94 och lämnade kvar ett ex av Somersault?

Niklas sa...

Japp, den storyn har jag hört. :)