torsdag 20 oktober 2011

#257. Men månaden utan konsumtion då?

Det är snart 25:e igen, och månaden utan konsumtion är därmed slut. Hur har det gått då, så här långt? Tja, ganska hyfsat får jag väl lov att säga. En del undantag har gjorts, men de har oftast varit motiverade köp, och det där riktigt onödiga okynnesköpandet har jag lyckats undvika. Nu lämnar jag ju inte Högdalen så ofta, eftersom mina pappalediga dagar är väldigt inrutade. Hade jag fortfarande jobbat och dagligen passerat Stockholms mer centrala delar med alla dess lockelser och fällor hade nog utfallet blivit annorlunda. Men jag är nöjd, helt klart. Och siktar på att vara sparsam och ansvarsfull med mina finanser även i november.

1 kommentar:

Filip sa...

Helt klart något som jag bör testa. Är alldeles för duktig på att vara slösaktig och respektlös i min pengahantering.

Bara du nu inte trillar dit och blir en sån där jobbigt gniden typ som sätter något självändamål i att bara samla pengar på hög...