tisdag 4 oktober 2011

#252. Fler undantag...

Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa det här, men jag skriver ändå. För min egen skull.

Igår köpte jag fyra paket cd-plastfickor. Ni såg ju själva skivhögen i tidigare inlägg. De måste ur sina plastaskar och in i plastfickor för att få rum i skivhyllan. Jag motiverar köpet med att det handlar om hemtrivseln.

Lite svårare att motivera med gott samvete är att jag gjorde ett större skivinköp på Ginzas stora skivrea. Det finns dock förmildrande omständigheter. Häromdagen fick jag mail från CD-WOW som bekräftade vad jag länge misstänkt: den Lone Pigeon-box jag beställde för någon månad sedan är slut hos leverantören, och de kommer därför sätta tillbaka pengar till mitt konto. Pengar som sedan tidigare varit öronmärka för musik måste ju vara okej att lägga på annan musik eller hur?

Jag låter som en crazy person va?

Inga kommentarer: