lördag 27 september 2014

Lördagen i bilder.


På förmiddagen åkte jag in till Kungsträdgården för att titta på - inte delta i - Bike In Tweed. Har tänkt titta på spektaklet flera år i rad, men alltid missat av olika anledningar. Men idag kom jag alltså iväg. Rätt roligt att titta på alla fina cyklar och kläder. Blev lite sugen på att ställa upp nästa år. Jag har ju kläderna, det är bara cykeln som saknas. Och en ny cykel av hög kvalitet, såväl funktionsmässigt som estetiskt, står redan på önskelistan. Så kanske. Tyvärr blev bilderna inget vidare. Har alltid haft problem att få till foton i förmiddagsljus. Får jobba på det.

Från Kungsträdgården gick färden vidare tillbaka till Hökarängen, där det idag var Hållbarhetsfestival. Vi hade sedan tidigare planerat att ta med Frank på bisafari, men när det väl var dags hade hans intresse för detta svalnat ungefär lika mycket som hans humör hade hettat till, så det blev inget långvarigt safari. Synd, för det är intressant med bin. En bikupa hann vi åtminstone kika på innan vi fick dra oss tillbaka. Mikaela stannade ute med Frank, jag inspekterade festivallivet på torget i Hökarängen, men hittade inte så mycket att plocka med mig. Lommade hem, diskade, satte på kaffe.





Halvvägs genom kaffet kom Mikaela och Frank hem igen, Frank med en nyplockad stolt fjällskivling i högsta hugg. Eftersom jag köpt Karl Johan på Hötorget igår kväll bestämde vi oss för att göra pastasås med svamp, så jag traskade ner till ICA för att köpa kompletterade ingredienser.










På ICA fanns lokala ölet Pang Pang, och med tanke på hur övriga dagen på flera sätt gått i det närodlandes tecken kände jag mig manad att köpa en flaska och prova. Tyvärr imponerade varken svampen eller ölen. Pastasåsen var det enda av middagen som var till belåtenhet. Ölet smakade mest väldigt kolsyrat vatten med en svag biton av öl. Trist.

Inga kommentarer: