måndag 14 juni 2010

#55. Det blåser på månen.

Lunarstorm ska läggas ner. Inte en nyhet som borde väcka några direkta känslor hos mig, jag är på tok för gammal för att hänga där, och har inte loggat in på många herrans år. Men (det finns ju alltid ett men), nyheten gör mig stressad. På den tiden (runt år 2000) jag regelbundet använde Lunarstorm, skrev jag ganska frekvent dagbok på siten. Ibland korta, ibland längre texter, ofta väldigt gnälliga. Texter som jag inte sparade någon annanstans. Texter som jag visserligen läser med viss rodnad idag, men som jag ändå absolut inte vill förlora. Det är ju trots allt flera år av mitt liv det handlar om. Någon gång kring 2002 gick jag över till Helgon.net, vars dagboksfunktion var betydligt smidigare. Där kunde man med en enkel knapptryckning konvertera sina samlade anteckningar till en behänding textfil. En sådan funktion lyser på Lunarstorm med sin frånvaro. Återstår bara att med blossande kinder bläddra från inlägg till inlägg, klippa och klistra, och hoppas bli klar innan sajten slår igen för gått om några månader. Tur att jag inte har några planer för semestern...

Inga kommentarer: