måndag 16 juni 2014

On A Summer Trail.

Köpte så äntligen nyutgåven av The Clienteles "Suburban Light" idag, och under genomlyssningen av bonusskivan (som innehöll en massa fint jag inte hört tidigare - underbart!) förflyttas jag, som alltid när jag lyssnar på The Clientele , till en alldeles särskild musikalisk och estetisk värld, och vill bara ha mer av samma vara. Jag googlar, söker ledtrådar, söker mer... Och idag fick jag napp. Tydligen är de aktuella med en ny låt! Den återfinns på en splitsingel med Birdie, men kan också höras live här nedan. "On A Summer Trail" heter den, och låter... ganska olikt det de gjort tidigare. Byrds-gitarrer, lite högre röster i refrängen, lite livligare. Och samtidigt anas hela tiden där omisskännliga Clientele-soundet. Ge mig en studioversion, snarast.