lördag 10 maj 2014

The Business World.

Saker och ting på börjar röra sig på jobbet. Kanske. Det är alltid svårt att avgöra om sånt där är på riktigt eller bara inbillning. Egentligen har det kanske rört sig redan i ett år ungefär, på gott och ont. Gott, eftersom jag trivs bättre med min roll nu än jag gjorde tidigare. Ont, eftersom det i grund och botten är en roll som passar mig rätt dåligt i förhållande till vem jag egentligen är, utanför jobbet. Det är en roll som kräver att jag går upp i arbetet på ett annat sätt än tidigare. Mina dagar går mer ut på att förklara siffror för andra än att pussla ihop bokstäver för mig själv, som ju är vad jag naivt trodde och hoppades på att arbetslivet skulle innebära, innan jag kastades ut i det.


Jag köpte Corinne Maiers "Hej Lättja" för en tjuga på Myrorna för några månader sedan. Trodde att den kanske skulle kunna ta mig tillbaka till rötterna, ge mig lite nyttig distans till det jag håller på med. Det gör den väl, på sätt och vis, men den är också hopplöst tråkig att läsa. Förmodligen har en hel del formuleringar och poänger gått förlorade i översättningen, men eftersom jag inte kan franska blir det svårt för mig att ta reda på. Jag läser, nickar igenkännande här och var, men ganska ofta är den så pass tråkig att tankar på jobbet faktiskt är mer underhållande. Det var väl kanske inte tanken?

Inga kommentarer: