måndag 21 juni 2010

#60. Lyxproblemet.

Ni vet det där lilla kollaget med mina femtio mest lyssnade skivor som brukade finnas nere i högra hörnet på min blogg? Det är borta nu. Det gjorde mig bara irriterad. I början tyckte jag om det. En sammanställning av mina femtio mest spelade skivor kändes bra. Som en sammanfattning av vem jag är och vem jag varit. Eftersom den ständigt uppdaterades var den ständigt aktuell. Skulle jag, säg, byta musiksmak och börja spisa metal, skulle det märkas. Inte på en gång, men över tid. Ett litet fönster in i min musiklyssnande själ, ungefär. Men senaste tiden har applikationen försämrats avsevärt. Skivor har börjat falla bort. The Magnetic Fields "69 Love Songs", som toppat min lista de senaste åren är till exempel helt försvunnen. Likaså "Geogaddi" av Boards Of Canada. Det låter inte som något stort problem, och det är det inte heller. Men det är ett problem. Så nu ryker den. Adjö.








Inga kommentarer: