onsdag 9 juni 2010

#52. Och så veddret.

Jag har börjat ägna orimligt mycket tid åt att kolla väderprognoserna på SMHI. Det innebär naturligtvis en del glåpord från min omgivning, för kan man tänka sig något gubbigare? Det är lätt att se det som ett ålderstecken, men jag tror snarare att det handlar om att jag traumatiserats av de senaste två somrarna. Somrarna som aldrig riktigt blev av. Somrarna som aldrig höll vad vårarna lovade. Jag häckar helt enkelt på SMHI i ren skräck. Inte en gång till! Inte fler oinfriade förväntningar på balkonghäng och öl på uteserveringar! Tyvärr verkar historien upprepas, igen. När jag igår kollade prognosen inför lördagen spådde man solsken och tjugotvå grader varmt. Idag visar man regnskurar och tolv grader. Väder värdigt månaden mars. Jag förtvivlar.

2 kommentarer:

Emil sa...

Kan tipsa om yr.no, dom brukar vara bättre på att träffa rätt än SMHI, iaf här på västkusten.

Niklas sa...

Tack för tipset! Vädret blev tyvärr inte mindre oktober för det, men verkar vara en bra tjänst.

Har du också blivit vädergubbe på äldre dar?