tisdag 1 juli 2014

Semesterlöftet.

Det har inte blivit mycket av den här semestern. Jag gjorde en lista med två saker jag skulle ha gjort innan semesterns slut. Det ena var att måla en låda röd. Det har jag inte gjort, men det finns ju dagar kvar också. Det andra, som var att fixa min cykel i ordning (läs: pumpa upp däcken) lyckades jag faktiskt genomföra idag. Är mycket nöjd. Pumpade frenetiskt med en nyinhandlad pump, och kunde sedan vingla iväg till OK-macken, där jag fyllde på det sista.

Efteråt fick jag med mig Frank ut på en sightseeingtur i området genom duggregnet, och var sjöblöt av svett efteråt. Benen värker nu så smått. Men som träning betraktat var det ändå mer givande än mycket annat. Kan man få barnet med också slår man ju två flugor i en smäll. Nu hoppas jag bara att cykeln får stå kvar där nere i förrådet.

Inga kommentarer: