torsdag 10 juli 2014

Cykel.

I eftermiddag har jag badat för första gången sedan 2008. Om det kan klassas som bada när man bara är nere till strax över naveln i vattnet. Det var trevligt att komma iväg, även om stranden inte är någon favoritplats direkt. Här i Stockholm blir det sån hysteri. Folk överallt. Vattnet känns lortigt, även på en plats med erkänt bra vatten, som Hökarängsbadet känns det som en dypöl för grisar. Det låg ett bildäck mitt bland sjögräset. Men som sagt, är glad att vi kom iväg, att eftermiddagen bjöd på något annat ät att sitta i lägenheten och svettas. Vi hade aldrig tagit oss till stranden om det inte varit för att vi fått ordning på våra cyklar. Det påminner mig om något jag ska göra på min semester: gå på utställningen "Cykel" på Arkitektur- och Designcentrum.

Inga kommentarer: