tisdag 28 maj 2013

Crop100.

Läste precis att folket bakom #Blogg100 är igång med ett nytt projekt; Crop100. Det går ut på att under ett års tid göra sig av med hundra prylar som tar upp plats i ens hem och liv. Låter som något för mig. Hela mitt liv har jag levt efter devisen "more is more", men jag har börjat tänka om. Jag vill ha kvalitet, inte kvantitet. Och i takt med att tiden har accelererat och dagarna blivit kortare och kortare - återstoden av livet en kortare och kortare sträcka, huuuu - har jag blivit mer medveten om vad jag gör av min tid. Jag ger mig nog in i Crop100 också. Kanske aningen mer halvhjärtat än vad jag gjorde med #Blogg100, för hur mycket jag än tilltalas av tanken på få men bra grejer, ger det mig rätt mycket ångest när jag gör mig av med prylar också. FÖR TÄNK OM JAG ÅNGRAR MIG?

1 kommentar:

Martin sa...

Igenkänningsfaktorn.