torsdag 10 maj 2012

Livet, vecka 19.

Jag lever just nu mitt liv i flyttkartonger. Nästa lördag ska de, tillsammans med möblerna, skeppas över till Hökarängen. Tiden är knapp för bloggande, kultur, umgänge och spännande uteliv. Lyckligtvis är jag inte heller riktigt sugen på sånt nu, för stressad, för uppe i varv. Har inte ens ro att ta in några nya skivor. De ligger i en bananlåda de också.

Såg "The Avengers" härom dagen. Den var riktigt bra, för vad den var. Fartfull och rolig. En bioupplevelse.

Läser Siri Hustvedts "Vad Jag Älskade". Har precis börjat. Den verkar... trivsam. En bok för läsare av böcker. Det är något nästan skamlöst inbjudande över allt det där romantiserandet kring konstnärsmyten, vinet, maten, de litterära samtalen, namedroppandet, de regniga New York-gatorna.

Nu ska jag återgå till packandet. På återseende.

Inga kommentarer: