onsdag 30 maj 2012

--

Solen skiner, men det är svinkallt ute. Jag har ingen lust alls att gå ut. Jag har just fyllt i ännu en intresseanmälan till förskola (eller i det här fallet, föräldrakooperativ - desperationen > varningarna i "Mats Kamp") och tycker jag förtjänar att stanna inne med mina nya Rufus Wainwright-skivor, men min rastlösa son verkar tycka annorlunda.

Återstoden av veckan kommer bli händelserik. Ikväll spelar Differnet med Stig Larsson på Debaser, och jag tänkte försöka pallra mig dit, efter ett besök på Serieteket där David Liljemark har någon slags releasefest. Eller ja, ambitionen är att gå på båda. När tiden är inne lockar förmodligen soffan mer. Den som lever får se.*

Imorgon har vi barnvakt och äter middag på Mäster Anders. På fredag blir det jobb och därefter Gröna Lund med arbetskamraterna.

Ett lager färg återstår innan vi kan börja lasta böcker i våra bokhyllor. Eftersom jag, som tidigare nämnt, älskar att ställa saker i hyllor, ser jag fram emot det. Kanske har Mikaela rätt, kanske är det bibliotekarie jag borde utbilda mig till?

*UPDATE! Det blev soffan.

Inga kommentarer: