söndag 4 september 2011

#237. Loppis i Aspudden.

Jag var i Aspudden idag. Det var loppis. En stor sådan. Den sträckte sig från Liljeholmens bortre gräns i norr till Örnsbergs tunnelbanestation i söder. Den var inte bara stor, det var en episk loppis. Inte så tät på fynd (även om en så pass omfångsrik loppis naturligtvis gömde ett par guldklimpar - därav fotot här intill) men desto tätare på människor. Lyckligtvis reste jag själv, och hade ingen barnvagn med mig. Jag tyckte synd om de barnfamiljer som försökte manövrera sig fram genom vimlet. Det var svårt nog att armbåga sig fram ensam. Eller ja, helt ensam var jag ju inte. Min vän John slöt upp efter en stund, men då hade jag redan fyndat mig hela vägen till Örnsberg och började känna mig ganska färdig med alltsammans. Jag rörde mig tillbaka mot Liljeholmen, där jag stressade i mig pasta innan Mikaela och Frank hämtade upp mig för en liten tripp till Coop. Vad vi där handlade lär inte intressera någon annan än de närmast sörjande, men mina loppisfynd finns förevigade här ovanför, och tydligare specade här under.
  • Två Ben Sherman-skjortor.
  • Fem cd-skivor (Proclaimers, Pluxus, Laakso, Kajsa Grytt, Niccokick)
  • Fem vinylskivor (två Cat Stevens, Mamas & The Papas, Eldkvarn, Laurie Styvers
  • Fyra böcker (två Harry Martinson, "Allt För Konsten 2", Hanif Kureishi
Helt okej faktiskt.

Inga kommentarer: