onsdag 18 maj 2011

#212. The Clientele tar en paus.

Brukar inte agera nyhetsförmedlare här på bloggen, men när jag själv nås av illavarslande nyheter om ett band som ligger mig väldigt varmt om hjärtat kan jag ju inte hålla tyst. Därför: The Clientele tar en paus på obestämd framtid. Tråkigt. Alla som har ett par förhållanden i bagaget vet att en paus sällan bara är en paus. Samtidigt känns det som om bandet har sina bästa album bakom sig, och att det säkert är bra för kreativiteten att gå vidare. Alasdair MacLean är närmast aktuell med nya projektet Amor de Días tillsammans med Lupe Núñez-Fernández från Pipas. Det låter inte alls oävet på något sätt, men jag känner faktiskt större entusiasm när jag läser följande:
Also, I'm trying to write something. A truthful account of what it was like to be young and directionless in the mid 1990s in England.
Litterär debut av Alasdair MacLean? Ja tack!

2 kommentarer:

Filip sa...

Ja tack!

Men annars tråkiga nyheter. Tycker faktiskt att God Save the Cliente är riktigt bra och nästan i klass med Suburban Light. De två senaste skivorna har jag dock knappt hört.

Niklas sa...

Ja, "God Save" är nog, tillsammans med "The Violet Hour", min favorit med dem. Underbart vårig pop. Sen blev de... tja, inte dåliga, men lite mindre spännande.