torsdag 7 april 2011

#199. Electrelane.

Jag har sett Electrelane två gånger. Som förband till Arcade Fire, och på Accelerator-festivalen för ett par år sedan. Jag minns att jag imponerades, men att jag hade hört för lite av dem för att tycka det var riktigt medryckande. Det var först förra sommaren som jag verkligen började lyssna på dem på allvar, och då hade bandet, typiskt nog, tagit en paus på obestämd framtid. Den obestämda framtiden verkar lyckligtvis vara över nu, för i juli spelar bandet på Strand i Stockholm. Jag vågar inte lova att jag kommer vara där, jag har en historia av att i konsertsammanhang lova runt och hålla tunt (glömde exempelvis helt bort Belle & Sebastians Stockholmsbesök häromsistens) men jag ska göra ett försök.

Framförallt hoppas jag ju på en ny skiva.

Inga kommentarer: