onsdag 1 december 2010

#155. Vackra bilder av den tid som flytt.

Eftersom Denver Post kanske blir arga om jag lägger upp deras bilder direkt på min egen blogg nöjer jag mig med att länka. Länka, och be er att faktiskt göra slag i saken och klicka på länken. För där, på andra sidan, finns fantastiska färgfotografier tagna i USA mellan -39 och -43. En enklare tid. En svårare tid. Har du minsta droppe rött blod i dina ådror lär du älska det här lika intensivt som jag.

Bilden på den ensamme järnvägsarbetaren i en öken av järnvägsräls pryder numera skrivbordet på min MacBook.

Länk.

5 kommentarer:

Johansson sa...

Akta dig för att länka! Pirate bay fick 46 miljoner i böter för att de länkade.

Filip sa...

Fantastiska bilder! Tack, blev en del "spara bild som" där...

Niklas sa...

Johansson: Ja, man kan aldrig vara nog försiktigt. Undrar om man får lägga upp skivomslag på bloggen, eller om skivbolagen skickar en saftig stämning på 18 miljarder?

Filip: Ja, visst är de fina? Ett otroligt djup i dem. Själv harvar man med en hyfsat modern digital systemkamera och får vara glad om bilderna inte ser helt hej kom och hjälp mig ut.

Filip sa...

På samma tema: Ryssland för hundra år sedan - i färg! Även dessa är smått fantastiska.

http://www.boston.com/bigpicture/2010/08/russia_in_color_a_century_ago.html

Niklas sa...

Tack för tipset! Mycket, mycket fina.