måndag 6 december 2010

#158. Årets "Nej förresten, jag står nog över".

Nicolas Makelberge - The Unforgettable Planet

Ja, till en början blev jag ju själaglad. Jag har längtat efter en ny Nicolas Makelberge-skiva ungefär lika många dagar som gått sedan den förra släpptes. Men så hörde jag ett smakprov. Och det lät inte jättekul. Och så märkte jag inget snack. Ingen annan verkade upphetsad. Vanligtvis ett kvalitetstecken - hype tenderar att döda mitt intresse mer än något annat, men jag sloknade mer och mer.
Frågade efter skivan på Record Hunter en dag. "Den saknar svensk distribution".
Läste om skivan i Sonic. En sjua i betyg. Det mest intetsägande betyget.
Läste att Johan Tuvesson knappt medverkade längre. Hans röst var ju halva grejen med "Dying In Africa".
Någon skrev att skivan lät som ljudspåret till ett naturprogram i tv.
Jag kanske missar något fantastiskt, men jag väljer att ignorera "The Unforgettable Planet". Ett tag till.

Inga kommentarer: